Pályázó neve: |
Poliext Kft. |
Projekt címe: |
Munkahelyi képzések a Poliext Kft.-nél |
Szerződés száma: |
GINOP-6.1.6-17-2018-00529 |
Támogatás összege (Ft): |
29 845 431 |
A projekt megvalósításának kezdete: |
2019.03.01. |
A projekt fizikai befejezésének határideje: |
2021.02.28. |
Részletes szakmai tartalom:
„A Poliext Kft. 1991-ben alakult a Kecskemét melletti Matkópusztán. Műanyag csövek, csőszerelvények, gyártásával foglalkozik, valamint épületgépészeti és öntözéstechnikai elemeket gyárt és forgalmaz kis-, és nagykereskedelmi egységeiben. Székhelyünk 1992 óta változatlan. Értékesítésünk nettó árbevétele 2015-ben 2,1 milliárd Ft, 2016-ban 2,2 millió Ft volt.
Jelenleg 89 fő munkatársunk van. Ebből felsőfokú végzettséggel 11 fő rendelkezik. Ők a Közös Európai Digitális Kompetencia Keretrendszer 5 területén középszíntű, azaz önálló felhasználói szintű digitális kompetenciákkal rendelkeznek A fizikai dolgozók létszáma 78 fő, képzettségi szintjük általános iskola 8 osztály, illetve középfokú végzettség, alapszintű digitális kompetenciákkal (IKER1-2) rendelkeznek.
Munkaerőigényünk 89 fő, mellyel a stratégiában meghatározott céljaink hatékonyan elérhetők. A létszám jelenleg is rendelkezésre áll. A megvalósítás során a dolgozók 89 %-a (80 fő) bevonásra kerül a munkahelyi képzésekbe. Munkavállalóink képzési igényét személyes megbeszélések során mértük fel.
A képzések között Felhőalapú megoldások, Gyártási folyamatok fejlesztése és Folyamatfejlesztés képzések is megvalósulnak, melyek az Ipar 4.0 megoldások alkalmazásához szorosan kapcsolódnak.
Cégünk tevékenységei között szerepelnek a TEÁOR 08 besorolás szerint a 28.96 - Műanyag-, gumifeldolgozó gép gyártása és a 46.90 - Vegyestermékkörű nagykereskedelem tevékenység, melyek az Irinyi Terv fejlesztendő területei között szerepelnek. A projekt során megvalósuló képzésekkel közvetlenül ezen tevékenységeink hatékonyságát is fejlesztjük, így projektünk az Irinyi Terv megvalósulásához hozzájárul.
A „Felhőalapú megoldások” képzés révén a munkavállalók megszerzik a szükséges IKT-használathoz, vállalati digitalizációhoz kapcsolódó tudást. AZ IKT jellegű képzésen 17 fő vesz részt, tehát az összes bevont munkavállaló 20,9%-a.
Cégünknél 30 fő hátrányos helyzetű munkavállaló dolgozik, őket be kívánjuk vonni a képzésekbe. Így a képzésben résztvevők 37%-a hátrányos helyzetű munkavállaló lesz. Az igényfelmérés során a hátrányos helyzetű munkavállalók is kiválaszthatták a számukra legmegfelelőbb, munkakörükhöz kapcsolódó képzéseket, így képzésbe vonásuk már biztosított. A képzések nagyobb arányban gyakorlati képzést tartalmaznak, így a képzésben tartás sem jelent problémát.
A képzésbe külső személy bevonását nem tervezzük.
A projekt közvetlen célja, hogy a képzésbe bevont 80 fő olyan tudásra tegyen szert, melyet mindennapi munkájuk során használni tudnak, melyből cégünk és ők maguk is profitálhatnak. A képzési lista kialakítása az előzetes igényfelmérés alapján történt, figyelembe véve munkakörüket, munkaidejüket. Csoportos oktatást szeretnénk megvalósítani, hiszen fontos számunkra a csoportként való gondolkodás és munkavégzés. A képzéseket munkaidőben tervezzük kivitelezni, így szerves részei lennének mindennapi munkánknak, és segítenének hatékonnyá tenni munkavégzésünket.
A projekt során 5 db az Fktv. 2. § 5. pont szerinti egyéb képzés valósul meg 80 fő munkavállalónk részére: Felhőalapú megoldások (20 óra, 17 fő), Gyártási folyamatok fejlesztése (30 óra, 50 fő), Gyártási folyamatok fejlesztése II. ráépülés (30 óra, 40 fő) Kooperatív készségek fejlesztése (20 óra, 10 fő), Folyamatfejlesztés (30 óra, 50 fő). Továbbá egy az Fktv. 2. § 19. a) pont szerinti kombinált nyelvi képzést tervezünk: angol nyelvi képzés (80 óra, 6 fő).
Az egyéb képzések gyakorlat-orientáltak, tehát a gyakorlati órák száma van túlsúlyban mindegyik választott képzés esetén. A képzéseket a projekt időtartama alatt, azaz 2019.03.01-2021.02.28.- között valósítjuk meg.
A nyelvi képzést szintfelmérés előzi meg, melyet a képző intézmény állít össze. A szintfelmérés eredménye alapján kerülnek kialakításra a nyelvi csoportok. Az egyéb képzések tréning jellegéből adódóan nincs szükség előzetes tudásmérésre, a képzések programjaiban csak az iskolai végzettség szerepel kritériumként a jelentkezéshez. A kötelező elégedettségméréseket a képző intézmény végzi el, melyek eredményeiről cégünket tájékoztatja.
Az emberi és szervezeti erőforrások a vállalkozás részéről biztosítottak, a szakértői humán erőforrás a képzéseket lebonyolító szállító részéről biztosított. A pénzügyi erőforrások tekintetében a támogatás elnyerésével, valamint cégünk likvid erőforrásainak köszönhetően a megvalósítás kockázatmentes és biztosított. A szükséges tárgyi feltételek cégünk székhelyén adottak és biztosítottak, ezért az lesz a képzések helyszíne.
A képzések befejezését követően a munkavégzés hatékonyságát mérjük, különös tekintettel a digitális kompetenciák, gyártási teljesítmény növekedése és együttműködés tekintetében a minőségirányítási rendszerünkben kidolgozott mutatók alapján.
A gördülékeny megvalósítás érdekében projektmenedzsment szolgáltatás veszünk igénybe. A szervezéshez, lebonyolítás segítéséhez szakmai megvalósítót jelölünk ki."